اطلاعات و مشخصات سخت افزاری تب پرو اس 2 فاش شد – فناوری

جمعه 22 بهمن 1395 فناوری

[ad_1]

اطلاعات جدیدی از تبلت هیبرید سامسونگ به نام تب پرو اس 2 منتشر شده است که طبق آن، کمپانی کره‌ای می‌خواهد محصولی با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند روانه بازار کند.

سال گذشته، کمپانی سامسونگ از تبلت بالارده‌ای به نام تب پرو اس رونمایی کرد که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 بود. با وجود اینکه تبلت سامسونگ از مشخصات قدرتمندی بهره می‌برد؛ اما نتوانست به موفقیت سرفیس پرو 4 برسد.

طبق آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت در حال ساخت سرفیس پرو 5 است؛ اما برنامه‌ای برای عرضه زودهنگام آن ندارد و اگر اطلاعات منتشرشده از محصول آینده سامسونگ صحت داشته باشند، کمپانی کره‌ای می‌تواند جایگاه بهتری در بازار تبلت‌های بالارده به دست آورد.

کمپانی کره‌ای قصد دارد در نمایشگاه MWC 2017 علاوه بر معرفی گوشی‌های هوشمند جدیدش، از جانشین تب پرو اس نیز رونمایی کند. تب پرو اس 2 مانند نسخه پیشین خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 است و از نظر طراحی، تغییرات زیادی در آن اعمال نشده است. با این حساب می‌توانیم انتظار یک تبلت سبک، باریک و در عین حال دارای مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند باشیم.

سامسونگ همچنین قصد دارد تبلت جدیدش را در مدل‌های مختلفی عرضه کند که بعضی از آن‌ها مجهز به ارتباطات 4G LTE هستند و مدل‌هایی نیز با سیستم‌عامل ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو عرضه خواهند شد.

تب پرو اس

البته حدس زده می‌شود یکی از اپراتورهایی که مدل LTE را پشتیبانی می‌کند ورایزن باشد.

تب پرو اس

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، تب پرو اس 2 دارای نمایشگر ۱۲ اینچی آمولد کواد اچ‌دی است و از پردازنده نسل هفتم Core i5 اینتل با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز (کبی لیک) بهره می‌برد. این محصول قرار است به ۴ گیگابایت حافظه رم، پردازنده گرافیکی Intel HD 620 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه اس‌اس‌دی و همین‌طور باتری با ظرفیت ۵۰۷۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز باشد.

در پشت تب پرو اس 2 از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است که قادر به ضبط تصاویر با فرمت 4K خواهد بود. در جلوی این تبلت یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار دارد تا کاربران بتوانند تصاویر سلفی تهیه کنند. یکی از امکاناتی که امید داریم محصول جدید سامسونگ از آن پشتیبانی کند، قابلیت ویندوز هلو است که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با اسکن شدن صورتش به دستگاه وارد شود. دو درگاه یو‌اس‌بی 3.0 نوع سی و همچنین یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در تب پرو اس 2 تعبیه خواهد شد.

تب پرو اس 2

بازار تبلت‌های هیبرید در حال حاضر رونق گرفته است و سازندگان رایانه‌های شخصی به سمت ساخت محصولی شبیه سرفیس پرو رفته‌اند. اپل نیز تلاش می‌کند آیپد پرو را به‌عنوان یک جانشین برای لپ تاپ معرفی کند.

البته در میان تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 10، سرفیس پرو 4 در حال حاضر از دیگر محصولات، بهتر و فروشش نیز بالاتر است؛ اما این موضوع می‌تواند با عرضه محصول جدید سامسونگ تغییر یابد.

درحالی‌که کمپانی کره‌ای هرسال از MWC برای رونمایی از جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دارش استفاده می‌کرد، گویا امسال شرایط تغییر یافته است و به‌جای رونمایی از گلکسی اس 8، سامسونگ می‌خواهد از تبلت‌هایی مانند تب پرو اس 3 و تب پرو 3 رونمایی کند.


منبع : زومیت

اولین وب کم 4K دنیا با قابلیت HDR از لاجیتک معرفی شد - فناوری

پردازنده Helio P20 در مقابل Helio P2: تفاوت در چیست؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا