اشتباهی دیگر از نوکیا؛ فروش مجموعه سلامتی Withings

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 فناوری

 

شرکت فنلاندی نوکیا در نظر دارد بخش محصولات سلامتی خود، موسوم به Withings را به یکی از موسسان اولیه‌ی این مجموعه بفروشد.

این بار اولی نیست که پیروزی‌های فنلاندی‌ها رنگ شکست به خود می‌گیرد؛ اما این بار شکست نوکیا مربوط به حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند نیست. فنلاندی‌ها در سال ۲۰۱۶ مجموعه‌ای موسوم به Withings را که در زمینه‌ی تولید محصولات سلامتی فعال بود با قیمت ۱۹۱ میلیون دلار خریداری کردند. لیکن اکنون فنلاندی‌ها مجبور به فروش این مجموعه شده‌اند؛ قیمت در نظر گرفته شده برای این مجموعه تاکنون فاش نشده و از طرفی فروش این مجموعه توسط نوکیا نیز غیرمحتمل نبود.

مقاله‌ی مرتبط:

اما آن‌چه که بیش از دیگر مواردِ مربوط به فروش این مجموعه جلب توجه می‌کند، مالک آتی آن است. نوکیا قرار است Withings را به شخصی به نام اریک کرل بفروشد؛ در حقیقت کرل یکی از موسسان اولیه‌ی این مجموعه است. نوکیا انتظار دارد تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی مراحل مربوط به واگذاری این مجموعه به اتمام برسد؛ این در حالی است که برخی از محصولات سلامتی تولید شده توسط Withings محصولاتی فوق‌العاده بوده‌اند.

نوکیا اسمارت اچ‌آر / Nokia Smart HR

همان‌گونه که در ابتدا گفته شده، فروش Withings چندان دور از تصور نبود. در ماه اکتبر سال گذشته نوکیا اعلام کرد مجموعه‌ی Withings تا آن زمان ۱۶۴ میلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است. پس از آن، در ابتدای سال جاری میلادی نیز نوکیا نام Withings را به «واحد سلامت نوکیا» تغییر داد و اعلام کرد که قصد دارد بررسی اساسی در مورد این مجموعه انجام دهد. در همین زمان، اطلاعاتی که از درون نوکیا درز کرده و در اختیار وب‌سایت The Verge قرار گرفته بود خبر از این می‌داد که این مجموعه نتوانسته از نظر رشد اقتصادی به اهداف مدنظر نوکیا دست پیدا کند.

در نتیجه‌ی بررسی‌های اساسی انجام شده توسط نوکیا، در نهایت تصمیم گرفته شده تا این مجموعه به فروش برسد تا بخشی از خسارت‌های آن بدین شکل جبران شود. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی نوکیا:

این فروشِ برنامه‌ریزی شده بخشی از برنامه‌ی نوکیا برای تبدیل شدن به شرکتی با کسب و کارهای موردی و اعطای حق‌امتیاز است. این تصمیم تاثیری بر کسب و کار فعلی اعطای امتیازات نوکیا نخواهد داشت.

ویثینگز ترمو / Withings Thermo

با فروش مجموعه‌ی سلامتی، از این پس برند نوکیا تنها برروی سخت‌افزارهای سازمانی و گوشی‌های تولید شده توسط HMD نقش خواهد بست و این شرکت رابطه‌ی مستقیم خود با مصرف کنندگان عادی را از دست خواهد داد. محصولات سلامتی تنها محصولات نوکیا در ایالات متحده بودند که برای فروش به مصرف‌ کنندگان عادی ارائه می‌شدند.

نوکیا سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی پشتیبانی از محصولاتش ندارد

اما آن‌چه بیش از همه موجب نگرانی است؛ سرنوشت محصولات فعلی این مجموعه است که کماکان تحت برند نوکیا به فروش می‌رسند. این مجموعه، ابزارهای پوشیدنی مختلفی ارائه داده که با استقبال خوب مشتریان روبه‌رو شده است؛ در این میان می‌توان به ترازوهای هوشمند و دماسنج‌های ساخت Withings اشاره کرد.

به نظر می‌رسد فنلاندی‌ها قصد دارند تا زمان نهایی شدن واگذاری مجموعه‌ی سلامتی خود، به فروش آخرین محصولات تولید شده در این مجموعه ادامه دهند. در این میان می‌توان به محصولاتی همچون ساعت هوشمند سلامتی Steel HR و حسگر خواب نوکیا اشاره کرد. اما نمی‌توان از مجموعه‌ای که در شرف واگذاری است انتظار داشت که به پشتیبانی از محصولات خود ادامه دهد؛ ضمن این‌ که نوکیا نیز سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی پشتیبانی از محصولاتش ندارد. حتی در یک مورد، فنلاندی‌ها با به‌روزرسانی نرم‌افزاری محصولات سلامتی خود، ناخواسته اشکالاتی را به آن‌ها افزودند.

منبع : زومیت

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

۱۵هوشمندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را بشناسید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا