استیو وزنیاک: گفته‌های ایلان ماسک را باور نمی‌کنم – فناوری

جمعه 13 بهمن 1396 فناوری

استیو وزنیاک، از بنیان‌گذاران اصلی شرکت اپل، با اعلام بی‌اعتمادی به ایلان ماسک از عملکرد مدیریتی تسلا موتورز انتقاد کرد.

در طی چند سال گذشته، تسلا موتورز و ایلان ماسک (Elon Musk) هر دو انتقادهای بسیاری دریافت کرده‌اند. فارغ از اینکه آیا انتقادها وارد هستند یا نه، معمولاً نظرات منفی از  سوی کسانی که محصولات تسلا را در اختیار دارند نبوده است. اما استیو وزنیاک (Steve Wozniak) هم‌بنیان‌گذار شرکت اپل، در این مورد استثنا است. وزنیاک که در حال حاضر دو دستگاه سدان تسلا مدل S در اختیار دارد، اعتماد خود به ایلان ماسک را از دست داده است.

Steve Wozniak Biography

به گزارش خبرگزاری بیزنس اینسایدر، در جریان کنفرانس NBF استکهلم سوئد، وزنیاک اشاره کرده است، با اینکه هنوز از تسلا مدل S راضی است اما دیگر به ایلان ماسک اعتماد ندارد. مشکل اصلی وزنیاک با تسلا، از صحبت‌های ایلان ماسک در مورد ویژگی فراخواندن خودرو از راه دور شروع شده است.

مقاله‌های مرتبط:

وزنیاک گفت:

من باید این ویژگی را در خودرو داشته باشم. اما همکاری تسلا و شرکت تأمین کننده‌ی سنسورها به پایان رسید و مقامات تسلا با استفاده از سنسورهای جدید، به جای یک دوربین، ۸ دوربین در خودرو قرار دادند.

Elon Musk

وزنیاک به قطع همکاری تسلا و موبایل‌آی (MobileEye) و عملی نشدن ویژگی فراخواندن خودرو (Summon) اشاره می‌کند. تا به‌حال زمان نمایش این ویژگی چندبار به تأخیر افتاده است و البته هنوز هم مشخص نیست که آیا این ویژگی سرانجام در دسترس خواهد گرفت یا نه.

مقاله‌های مرتبط:

وزنیاک افزود:

به تسلا باور داشتم؛ اما حالا، هیچ یک از سخنان مدیران تسلا و شخص ایلان ماسک را باور نمی‌کنم، البته هنوزم خودروی خودم را دوست دارم.

واقعا می‌توان به حرف‌های ماسک اعتماد کرد؟ آیا ماسک هم مانند استیو جابز فقط فروشنده‌ی خوبی است و امکان دارد که در پایان کار و هنگام وفای به عهد، شانه خالی کند؟

Steve Wozniak Biography

اما عادت ایلان ماسک در اعلام تاریخ‌های عرضه‌ی خوش‌بینانه‌ی محصولات مختلف، تنها دلیل ناراحتی و انتقاد وزنیاک نیست. طراح اپل 2، پاسخگویی تسلا در برابر انتقادهای سیستم خودران اتوپایلوت را هم مناسب نمی‌داند:

تسلا فقط می‌گوید که این فناوری هنوز در مرحله‌ی بتا است و ما (درقبال مشکلات) مسئولیتی نداریم.

این طرز پاسخگویی واقعاً ناخوشایند است. بر اساس اطلاعات من، تمام شرکت‌های خودروسازی دیگر –آئودی و بی‌ام‌و- در توسعه‌ی فناوری خودروهای خودران جلوتر از تسلا هستند.

tesla autopilot system

نمی‌توان در مورد پیشرفته‌تر بودن سیستم‌های خودران تمام شرکت‌های خودروسازی مطمئن بود، ولی بر اساس تست‌های انجام شده بر سیستم‌های خودران آئودی و کادیلاک، بدون شک اتوپایلوت تسلا پرچمدار فناوری خودران نیست. نکته‌ی جالب دیگر اظهار نظر وزنیاک در مورد خودروی دیگر او و همسرش، شورولت بولت برقی است. با اینکه تسلا مدل S در مقایسه با شورولت بولت، خودروی بسیار لوکس‌تری است اما وزنیاک گفت:

هر روز و همیشه به جای تسلا، از شورولت بولت EV استفاده می‌کنیم.

البته این حرف وزنیاک، به معنی استفاده نکردن مطلق از تسلا مدل S نیست. در واقع وی ترجیح می‌دهد که به لطف وجود جایگاه‌های شارژ سوپرشارژر تسلا، در مسافت‌های طولانی از مدل S استفاده کند.

elon-musk

باتوجه به اینکه استیو وزنیاک با حضور بیش از ۴۰ سال در حوزه‌ی فناوری، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای تکنولوژی است، احتمالاً انتظار داریم که ایلان ماسک پاسخگوی انتقاد وی باشد. اما بعید است که این اتفاق بیافتد؛ چرا که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۰۴ ماسک طی یک ایمیل اشاره کرده بود که وزنیاک را به عنوان یک «پسر واقعی سیلیکون ولی» نمی‌بیند. باید دید که آیا نظر ماسک در مورد وزنیاک تغییر کرده است؟


منبع : زومیت

افزایش کمال گرایی در جوانان و نگرانی از پیامدهای آن - فناوری

با وجود کاهش فروش آیفون، اپل رکورد سوددهی را شکست - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا