ارزش بازار آمازون برای اولین بار از مایکروسافت عبور کرد – فناوری

جمعه 27 بهمن 1396 فناوری

 

ارزش سهام آمازون در روزهای اخیر شاهد رشدی بوده که باعث شد تا این کمپانی برا مدت کوتاهی از مایکروسافت عبور کرده و ارزش بازاری بیش از ردموندی‌ها داشته باشد.

آمازون اکنون سومین شرکت بزرگ در ایالات متحده است.سهام آمازون، روز چهارشنبه با افزایشی ۲.۵۷ درصدی باعث شد ارزش این شرکت در بازار برای اولین بار از مایکروسافت بیشتر شود. به گزارش مارکت اینسایدر، غول دنیای خرید اینترنتی حالا بعد از اپل و گوگل سومین شرکت بزرگ در آمریکا است.

سهام آمازون روز چهارشنبه با قیمتی برابر با ۱.۴۵۱ دلار به کار خود پایان داد که این رقم ارزش بازاری برابر با ۷۰۲.۴۶ میلیارد دلار را برای این شرکت به همراه داشت. رقمی که نسبت به ۷۰۰.۵۶ میلیارد دلار مربوط به مایکروسافت ۲.۷ درصد برتری را نشان می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که سهام آمازون در زمان نگارش مقاله نیز شاهد رشد بوده و ارزش بازار آمازون را به ۷۰۷ میلیارد دلار رسانده است، حال آنکه مایکروسافت نیز شاهد رشد بوده و از این‌رو دوباره جایگاه خود را با ارزش بازار ۷۱۴ میلیارد دلاری از آمازون بازپس گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

سال گذشته، سهام شرکت ۲۳ ساله‌ی آمازون با ۷۲ درصد افزایش در مقایسه با شرکت ۴۳ ساله‌ی مایکروسافت که تنها ۴۱ درصد افزایش را ثبت کرد اتفاقات جالبی را رقم زد و برای چندمین بار جف بزوس، مدیرعامل آمازون را بالاتر از بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت، ثروتمندترین مرد جهان معرفی کرد.

سهام آمازون

به گفته‌ی تحلیل‌گران، اگر آمازون موفق شود قیمت سهام خود را به تخمینی که روزنامه‌ی وال استریت برای آن تخمین زده است، یعنی ۱.۶۵۵ دلار برساند، می‌تواند به راحتی در ارزش بازار از شرکت آلفابت نیز پیشی بگیرد.

منبع : زومیت

وزیر ارتباطات: فناوری ADSL در حال انقراض است/ مردم بدون فضای مجازی نمی‌توانند زندگی کنند-فناوری

چگونه می‌توانیم سرمایه‌گذارهای مناسب برای استارتاپ خود پیدا کنیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا