ابرخودروی جدید رایمک با سرمایه‌گذاری یک شرکت‌ چینی تولید خواهد شد – فناوری

یکشنبه 2 مهر 1396 فناوری

با سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیون دلاری شرکت باتری‌سازی کمل، رایمک به‌سوی معرفی محصول جدید خود قدم برداشته است.

در سال ۲۰۱۳ و با معرفی مدل کانسپت وان (Concept One) بود که شرکت رایمک خبرساز شده بود. این سوپراسپرت الکتریکی، به یک پیشرانه‌ی برقی ۸۲ کیلووات ساعتی به قدرت ۱۰۷۲ اسب بخار مجهز بود و با حداکثر سرعت محدودشده‌ی ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

رایمک

مقاله‌ی مرتبط:

شرکت رایمک فقط ۸ دستگاه از مدل کانسپت وان مخصوص جاده تولید کرده است که البته یک دستگاه آن توسط ریچارد هموند، مجری سابق برنامه‌ی تلویزیونی تاپ گیر و مجری فعلی برنامه‌ی گرند تور، کاملا از بین رفت؛ اما حالا با سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیون دلاری یک شرکت چینی، رایمک قصد دارد مدل جدیدی به محصولات خود اضافه کند. بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی باتری در آسیا، شرکت باتری‌سازی کمل (Camel) واقع در شانگهای، با شرکت رایمک قرارداد همکاری امضا کرده‌ است. حاصل این همکاری تزریق سرمایه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیون دلار به شرکت‌های رایمک و شرکت دوچرخه‌سازی گریپ (Greyp) است که از این مقدار، فقط سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به شرکت گریپ اختصاص یافته است.

مدیران رایمک می‌گویند:

سرمایه‌گذاران به محصولات و شرکت ما علاقه‌مند هستند؛ این مقدار سرمایه، دقیقا همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم. ما دقیقا می‌دانیم که در سه سال آینده چه خواهیم کرد و می‌خواهیم این برنامه توسط خودِ ما و بدون دخالت شرکت دیگری انجام بگیرد.

رایمک

بر اساس اطلاعات موجود، مبلغ ۳۶ میلیون دلار، فقط بخشی از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری رایمک است. همانند مدل کانسپت وان، محصول بعدی رایمک برقی خواهد بود و برای رقابت در بازار خودروهای لوکس و پیشرفته برنامه‌ریزی شده است. البته هنوز مشخص نیست که باز هم یک سوپراسپرت دو درب خواهد بود یا شاسی‌بلند یا حتی سدان.

در سال جاری میلادی بود که گفته شد محصول بعدی شرکت رایمک، از مدل کانسپت وان قدرتمندتر خواهد بود. در حال حاضر این شرکت مشغول پیش‌تولید نسخه‌ی مخصوص پیست موسوم به کانسپت S است که فقط دو دستگاه از آن و هر کدام به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در دسترس خواهد بود.


منبع : زومیت

ناسا با نزدیک شدن مأموریت‌های مریخ، خطرات تابش‌های فضایی را ارزیابی می‌کند - فناوری

تحصیلات یا تجربه؛ کدام یک مهم‌تر است؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا