ابتکار نیسان، در جلوگیری از جا گذاشتن کودک در خودرو – فناوری

جمعه 20 مرداد 1396 فناوری

نیسان با اضافه کردن ویژگی جدید به مدل پت‌فایندر، سطح آپشن‌های ایمنی در شاسی‌بلندهای خود را ارتقا می‌دهد.

همیشه در مورد جاگذاشتن بچه‌ها یا حیوانات خانگی در صندلی عقب خودرو، خبر‌هایی در رسانه ها منتشر می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاقات و یا مواردی مثل فراموشی غذا یا کیف ورزشی سرنشینان در صندلی عقب، نیسان ویژگی جدیدی را به مدل ۲۰۱۸ پت‌فایندر اضافه می‌کند.

این ویژگی جدید، زمان باز و بسته شدن درب‌های عقب، قبل و بعد از حرکت خودرو را به خاطر می‌سپارد. اگر تشخیص دهد که درب‌های عقب قبل از حرکت خودرو باز و بسته شده است اما، پس از حرکت خودرو و توقف دوباره درب‌ها باز نشده است، با نشان دادن علامت هشدار روی پنل فرمان، به راننده اطلاع می‌د‌هد. در صورتی که راننده از خودرو فاصله بگیرد، با بوق زدن هشدار می‌دهد.

Pathfinder

ایده یادآوری راننده برای چک کردن صندلی عقب چیز جدیدی نیست. در برخی مدل‌های جنرال موتورز، از یک صدای کوتاه و نمایان شدن پیام در داشبورد استفاده می‌شود. اما نیسان ادعا می‌کند که بوق زدن، مدل پت‌فایندر را از دیگر مدل های موجود در بازار متمایز می‌کند.

اِلسا فولی، یکی از مهندس‌های نیسان که در طراحی این قابلیت شرکت داشته است، می‌گوید:

بوق زدن در سیستم هشدار درب‌های عقب مشابه سیستم نیسان برای هشدار تنظیم باد لاستیک است و در مقایسه با وجود علامت هشدار داخل خودرو، احتمال برگشت راننده را افزایش می‌دهد.

در صفحه تنظیمات روی داشبورد، راننده می‌تواند صدای بوق را غیرفعال کند یا این سیستم را کاملاً خاموش کند. نیسان پت‌فایندر جدید در ماه سپتامبر عرضه می‌شود و این سیستم به صورت استاندارد بر روی خودرو خواهد بود. از آنجایی که شاسی‌بلندهای با ۳ ردیف صندلی در سال گذشته دستخوش اصلاحات زیادی شده‌اند، در سال ۲۰۱۸ انتظار تغییر زیادی در این کلاس از خودرو نمی‌رود و برندها، بر آپشن‌های ایمنی تمرکز بیشتری خواهند داشت.

علاوه بر این ویژگی، پت‌فایندر جدید شامل سیستم ترمز اضطراری، آپشن‌های ظاهری Midnight Edition و ۲ رنگ جدیدِ قرمز Scarlet Ember  و  خاکستری Midnight Pine خواهد بود. کروز کنترل هوشمند، NissanConnectSM و خدمات جهت یابی که پیش از این در مدل های Platinum استفاده می‌شد هم اکنون در مدل های پایین تر SL نیز بصورت استاندارد وجود خواهد داشت.

Pathfinder


منبع : زومیت

پربازده ترین ساعات روز را بشناسید - فناوری

آیا دینو دوباره زنده می‌شود؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا