آیا کیا استینگر بهترین خودروی سال 2017 است؟ – فناوری

شنبه 14 بهمن 1396 فناوری

مدل‌های زیادی در سال ۲۰۱۷ از سوی خودروسازان بزرگ دنیا معرفی شدند که هر کدام ویژگی های قابل توجهی داشتند؛ اما کدام مدل لیاقت عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ را دارد؟

هنگامی که موضوعی در ذهن انسان شکل بگیرد، تغییر دادن آن مشکل است؛ اما گاهی این اتفاق رخ می‌دهد. درگذشته نه‌چندان دور هر مدلی که خودروسازان کره‌ای می‌ساختند، ناخوشایند و پراستهلاک بود. تفاوت زیادی هم بین محصولات کیا و هیوندا وجود نداشت. آن‌ها ارزان به نظر می‌رسیدند، ارزان بودند و افت قیمت بسیاری داشتند. دوست داشتن آن‌ها سخت بود ولی روزبه‌روز بهتر و جذاب‌تر شدند. کیفیت ساخت، ظاهر، تکنولوژی، ایمنی و عملکرد فنی آن‌ها همگی بهبود پیدا کرد. آن‌ها ارزان بودند ولی زشت نبودند.

همیشه این سؤال مطرح بود که چرا مردم تویوتا کمری را به کیا اپتیما جدید ترجیح می‌دهند؟ تفاوت آن‌ها چیست؟ درحالی‌که اپتیما با امکانات گران‌تر، گارانتی بیشتر و طبق بررسی‌های صورت‌گرفته کیفیت ساخت بالاتری دارد و همچنان بهتر و جذاب‌تر می‌شود. 

Genesis

هیوندای چند سال پیش برند لوکس جنسیس را که امتیاز بالایی در آزمودن تصادف کسب کرده است ایجاد کرد و سپس مهندس ارشد بی‌ام‌و موتور اسپرت را به خدمت گرفت و تولید سری N یا خودروهای مسابقه‌ای خود را آغاز کرد. کیا، استینگر GT را سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و برای چند روز تمامی نگاه‌ها به آن خیره شد. استینگر سریع‌ترین خودرو نیست و نمی‌تواند با مک لارن S720 یا فراری 812 سوپرفست رقابت کند؛ بلکه خودرویی سریع، مقرون‌به‌صرفه، بسیار مدرن و بهبودیافته از شرکت کیا است. همه می‌دانیم که این شرکت خودروهای خوبی تولید می‌کند؛ اما خودروساز کره‌ای ثابت کرد که می‌تواند خودروهای هیجان‌انگیزی بسازد.

کیا استینگر

نام این خودرو نیز جالب‌ توجه است؛ استینگر نامی است که در صدسال گذشته در خودروهای مختلفی استفاده‌ شده و حتی می‌توانید عینک یا پنکه اتاق‌خواب با این نام در بازار پیدا کنید. این سدان چهاردر بسیار ارزان‌تر از پورشه 911 کاررا ولی با همان قدرت پیشرانه است.

هرچند پورشه گشتاور بالاتری دارد و سریع‌تر است؛ اما به‌سادگی می‌توان متوجه شد که کیا استینگر از آن قدرتمندتر به نظر می‌رسد. این خودروی زیبا در زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۰.۲ ثانیه از مرسدس بنز C63 AMG کندتر است که عدد بالایی نیست.  قلمرو جدیدی که کیا وارد آن شده است، بازیگران بزرگ و قدرتمندی دارد.

مرسدس AMG C63 R

مرسدس بنز C63 AMG بسیار جذاب است و افراد زیادی به آن علاقه دارند. فولکس‌واگن آرتئون جدید نیز زیبا و فوق‌العاده هوشمند است. ولوو S90 دارای اصالت خاص این خودروساز سوئدی است و طراحی داخلی ظریفی دارد. فراری GT4 لوسو هم دل‌فریب است.

Ferrari   GTC4

قابل‌ درک است که بسیاری افراد فراری را به کیا ترجیح دهند؛ اما فولکس‌واگن چطور؟ کیا استینگر واقعاً خودروی شگفت‌انگیزی است. با بررسی تمام خودروهایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، هیچ شکی باقی نمی‌ماند که بهترین خودروی سال، کره‌ای است؛ حتی اگر یک سدان چهاردر تولیدشده توسط کیا باشد. استینگر GT فوق‌العاده هیجان‌انگیز است؛ درست مانند ستاره دنباله‌دار که به‌ندرت در آسمان ظاهر می‌شود.


منبع : زومیت

خرس های قطبی به سرعت در حال انقراض هستند - فناوری

افزایش فروش با روش بازاریابی میکرو اینفلوئنسرها - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا