آغاز همکاری مزدا و تیم سابق آئودی، در دنیای اتومبیل‌رانی – فناوری

دوشنبه 2 مرداد 1396 فناوری

مدتی پیش تیم جوئست آئودی پس از ۴۰ سال فعالیت در دنیای موتوراسپرت و قهرمانی‌های متعدد، منحل شد. حالا شرکت مزدا قصد دارد با همکاری تیم قبلی آئودی، تیم جدیدی تشکیل دهد.

مزدا، به‌عنوان یکی از خودروسازان برجسته شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی، آمادگی خود را برای حضور در مسابقات American circuit اعلام کرده است و قصد دارد با یکی از برترین تیم‌های مسابقات استقامتی همکاری کند. با شروع فصل جدید، مزدا در مسابقات قهرمانی IMSA WeatherTech SportsCar با تیم جوئست خود حضور خواهد داشت. این تیم، قهرمان بی‌رقیب مسابقات لمانز دهه‌ ۹۰ بود؛ اما سال گذشته توسط آئودی منحل شد.

مزدا تیم جوئست

اگرچه ممکن است این تیم به اندازه تیم اصلی پورشه و آئودی تجربه نداشته باشد؛ اما خودروهای مزدا از نظر فناوری لازم برای مسابقات استقامتی، هیچ مشکلی ندارند.

تویوتا هنوز تنها خودروساز ژاپنی (و آسیایی) موفق در مسابقات لمانز است. این تیم همچنین در مسابقات WEC و دیتونا، ۱۲ پیروزی کسب کرده است و با ۱۵۵ قهرمانی، به‌عنوان «سومین سازنده موفق در تاریخ مسابقات اتومبیل‌های حرفه‌ای آمریکای شمالی» رتبه‌بندی شده است. این رکورد خوبی است و مزدا هم با تیم جوئست، آماده‌ی قهرمانی در کلاس استقامت است.

این تیم آلمانی موفق به کسب ۱۶ پیروزی در لمانز شده است؛ علاوه بر این، ۱۲ پیروزی دیگر در مسابقات پتی لمانز (Petit Le Mans)، سبرینگ (Sebring) و دیتونا (Daytona) جزء افتخارات این تیم محسوب می‌شود. جوئست همچنین از برنامه Opel DTM برای تکمیل تخصصش کمک می‌گیرد که شانس این تیم را چند برابر می‌کند.

مزدا تیم جوئست

مزدا تیم جوئست

مقاله‌های مرتبط:

تیم جدید جوئست با حضور مزدا تلاش می‌کند تا همکاری گذشته خود با مزدا موتوراسپرتز را با SpeedSource Race Engineering جایگزین کند. تیم جدید کارگاهی در نزدیکی آتلانتا راه‌اندازی خواهد کرد و همچنین نمونه اولیه مزدا RT24-P DPi را توسعه می‌دهد. این خودرو ساخت شرکت Multimatic (شرکتی در انتاریو کانادا که فوردGT را تولید می‌کند) است و  با موتور ۲.۰ لیتری توربو که چهار بار توسط ادونسد انجین ریسرچ (Advanced Engine Research) تیون شده، به قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد.


منبع : زومیت

ماریسا مایر به اوبر می‌رود؟-فناوری

مشخصات پردازنده ۶ هسته‌ای کافی لیک لو رفت - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا