آشنایی با عجیب‌ترین آداب غذا خوردن در اروپا

شنبه 30 اردیبهشت 1402 عجایب

آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن، مجموعه‌ای از قواعد و رفتارهایی است که در مورد خوردن غذا و نوشیدن نوشیدنی در جامعه رعایت می‌شود. این آداب برای حفظ سلامتی، بهداشت و آرامش خاطر در هنگام صرف غذا بسیار مهم است. ما به عنوان یک فرد بالغ دوست داریم تصور کنیم که در مورد آداب غذا خوردن به اندازه‎ ی کافی اطلاعات داریم ولی این آداب در هر نقطه از جهان متفاوت و در مواردی عجیب هستند.مثلا در کشورهایی مثل یونان و فرانسه دست‎های شما هنگام غذا خوردن باید در معرض دید سایرین قرار بگیرد و قایم کردن آن‎ها اصلا مودبانه نیست.

مهم نیست قصد دارید به کجا سفر کنید. غذا خوردن با مردم محلی بهترین راه برای برقراری ارتباط با آن‎ها است، پس بهتر است شیوه‎ی درست غذا خوردن را یاد بگیریم تا با رفتارهای غیرمودبانه آن‎ها را نیازاریم. در این مطلب تعدادی از عجیب ترین آداب غذا خوردن در اروپا را معرفی می‎کنیم که در سفر بعدی احتمالا به کارتان می‎آید.

آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن

غذاخوردن در فرانسه

در فرانسه، چنگال و قاشق را به صورت معکوس بر روی صحنه قرار می‌دهند تا به نشان دادن اینکه غذا تمام شده است و بیشتر نمانده است. در فرانسه، استفاده از پنجه برای خوردن ماهی نامناسب و بی‌آداب می‌دانند. به جای آن، از چنگال و قاشق استفاده می‌کنند و ماهی را با دقت و با استفاده از قسمت‌های بدون استخوان آن خورده می‌شود. در فرانسه، پنیر را معمولاً به صورت جداگانه و بدون نان می‌خورند. این عادت به دلیل اینکه پنیر در فرانسه به عنوان یک غذای اصلی شناخته می‌شود و برای تجربه بهتر طعم پنیر، آن را به صورت جداگانه و بدون نان می‌خورند.

در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا سریع غذا نخورید

در برخی کشورها، وعده‌های غذایی با دوستان و همکاران معمول است و ممکن است به مدت سه ساعت یا بیشتری طول بکشد. در این کشورها، پس از پایان وعده غذایی، نوشیدن چای و قهوه و گفتگو با هم دوستانه است. بنابراین، بهتر است عجله نکنید و غذا را به آرامی تمام کنید، زیرا این رفتار مودبانه به شمار می‌رود.

در فرانسه، آلمان، اسپانیا و پرتغال می‎توانید آب سفارش دهید

به خاطر داشته باشید که در بیشتر کشورهای اروپایی فقط در صورتی که آب سفارش دهید، برای شما روی میز سرو می‎شود و رایگان نیست. اگر بودجه‌ی شما محدود است، می‎توانید آب لوله‌کشی سفارش دهید؛ ولی این کار نشانه‎ی خساست شما است.

در فرانسه، آلمان، اسپانیا و پرتغال می‎توانید آب سفارش دهید

در فرانسه، آلمان، اسپانیا و پرتغال می‎توانید آب سفارش دهید

در آلمان و فرانسه رومیزی را تمیز نگه دارید

در فرانسه، میزبان باید ابتدا دستمال را باز کرده و روی پاهایش قرار دهد، سپس به شما اجازه می‌دهد که این کار را تکرار کنید. اما در آلمان، مچاله کردن دستمال و قرار دادن آن روی صندلی به عنوان رفتار مودبانه شناخته نمی‌شود. بنابراین، هر زمان که قصد ندارید از دستمال استفاده کنید، آن را تا کنید و در سمت چپ بشقاب غذا قرار دهید.

غذاخوردن در آلمان

در آلمان، استفاده از دستمال برای پاک کردن دهان و صورت بعد از غذا خوردن، به عنوان رفتاری مودبانه و الزامی شناخته می‌شود. بنابراین، عدم استفاده از دستمال در این موارد ممکن است به عنوان یک رفتار بی‌ادبانه در نظر گرفته شود.در آلمان، عدم تمرکز بر روی غذا و به دست آوردن دیگر موارد هنگام غذا خوردن، به عنوان رفتاری بی‌ادبانه و نامناسب شناخته می‌شود.

در اسپانیا با سوپ آب ننوشید

نوشیدن آب در حالت معمول در اسپانیا متداول است، ولی همراه شدن آن با برخی غذاها تابو است. خصوصا بین نسل‎های قدیمی‌تر و شهرهای کوچک این عادت بیشتر رواج دارد. اعتقاد سنتی آن‎ها بر این مبنا است که نوشیدن آب همراه با سوپ موجب دل درد شما می‎شود. اگر تشنه هستید، از نوشیدنی‎های دیگر استفاده کنید.

در فرانسه نان را روی میز قرار دهید

در فرانسه نان را روی میز قرار دهید

در فرانسه نان را روی میز قرار دهید

در فرانسه، برخلاف بسیاری از کشورها، نان بدون ظرف روی میز و بالای بشقاب غذا قرار می‌گیرد. بهتر است نان به سمت بالا قرار گیرد، زیرا در غیر اینصورت به عنوان نشانه‌ای از بدشانسی در نظر گرفته می‌شود. در گذشته، نانواها معمولاً نانی که برای جلاد محله قرار می‌دادند را رو به پایین قرار می‌دادند. همچنین، در فرانسه نان به عنوان پیش غذا سرو نمی‌شود و باید همراه با غذای اصلی میل شود. بنابراین، می‌توانید نان را به عنوان یک پیش غذا مصرف نکنید. همهم است هیچ‌گاه نان را گاز ندهید، بلکه ابتدا آن را با دست تکه کنید و سپس در دهان قرار دهید.

در ایتالیا پنیر اضافی درخواست نکنید

در بسیاری از کشورها، پیشخدمت‌ها معمولاً از شما می‌پرسند که آیا مایلید پنیر اضافه شود یا خیر. اما در ایتالیا، نباید به هر غذایی پنیر پارمزان اضافه کنید. در ایتالیا، خیلی از غذاها با پنیر پکورینو تهیه می‌شوند و درخواست پنیر اضافی به این معنی است که شما از طعم غذایی که سفارش داده‌اید، راضی نیستید. بنابراین، هنگام سفارش غذای دریایی، بهتر است پنیر را درخواست نکنید.

در آلمان و فرانسه کلم را نبرید

مهم نیست سبزیجات سالاد شما چقدر بزرگ هستند؛ این قانون را به خاطر داشته باشید: کلم را تا کنید یا با چنگال تکه کنید، ولی هرگز آن را نبرید! بریدن اجزای سالاد یعنی انتقاد کردن به شیوه‎ای که آشپز آن را تهیه کرده است.

در آلمان و فرانسه کلم را نبرید

در آلمان و فرانسه کلم را نبرید

در روسیه نان را هدر ندهید

در سراسر اروپا، هدر دادن نان به عنوان یک رفتار نامناسب و بی‌ادبانه شناخته می‌شود زیرا نان بخشی از هر وعده غذایی است. اما در روسیه، مقدار نانی که برای خود برمی‌دارید، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا عواقب آن می‌تواند شما را در دردسر قرار دهد. آنها باور دارند که پس از مرگ، مقدار نانی که در طول زندگی هدر داده‌اید، اندازه‌گیری می‌شود و در تصمیم‌گیری برای رفتن به بهشت، تاثیرگذار است.

بنابراین، در روسیه، برخلاف دیگر کشورها، مقدار نانی که براید را هدر نداده و به آن احترام بگذارید. این به این معنی است که باید مطمئن شوید که نان را به اندازه کافی مصرف می‌کنید و هرگز نان اضافی را هدر نمی‌دهید. در روسیه، اهمیت زیادی به نگهداری از غذاها و اجزای غذایی داده می‌شود، بنابراین بهتر است در هنگام غذا خوردن در رستوران‌ها و خانه‌های روسی، به این مسئله توجه کنید و نان را با احتیاط و توجه مصرف کنید تا به هدر دادن آن پرهیز کنید.

در روسیه نان را هدر ندهید

در روسیه نان را هدر ندهید

در دانمارک آخرین لقمه غذا را دست نزنید

اگر یک وعده‎ی غذایی را به همراه یکی از دوستان‌تان سفارش داده ‎اید آخرین تکه را به تنهایی نخورید. بهتر است باقی‌مانده‎ را نصف کنید و این کار را  تا زمانی ادامه دهید که غذا تمام شود.

در انگلستان و اسکاتلند بشقاب سوپ را به سمت مقابل خود کج کنید

در انگلستان و اسکاتلند، روش صحیح برای میل کردن سوپ به این صورت است که باید کاسه را به سمت مقابل خود کج کنید و سپس قاشق را از سمت بیرون پر کنید. سپس قاشق را به سمت دهان خود ببرید و با آرامی سوپ را میل کنید. در انگلستان، بعد از اینکه نوشیدنی را ریختید، باید آن را به فرد سمت چپ خود بدهید تا به صورت دست به دست ادامه یابد.

 

 

آیا می دانستید ارتفاع برج ایفل هر سال تغییر می کند؟

کره شمالی

کره شمالی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا