آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت و ثبت کد شبا در سامانه

چهارشنبه 20 دی 1396 گوناگون
آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت و ثبت کد شبا در سامانه

آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت و ثبت کد شبا در سامانه

مشاور سازمان خصوصی سازی می گوید که سود سهام عدالت برای 34 میلیون نفر مشمول این طرح، به حساب بانکها واریز شده و بانکها به تدریج در حال واریز آن به حساب مشتریان هستند.سود سهام عدالت

سود سهام عدالتسهام عدالت

دولت از روز گذشته، واریز سود سهام عدالت را آغاز کرده است. بر این اساس 34 میلیون نفر از مشمولان این طرح، در مرحله اول یک سوم سود سهام خود را دریافت خواهند کرد که سقف آن برای افرادی که ارزش فعلی سهام آنها یک میلیون تومان است، 150 هزار تومان اعلام شده است که اکنون یک سوم آن یعنی 50 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود. البته 50 هزار تومان رقمی نیست که همه مشمولان به صورت یکسان دریافت نمایند، بلکه به تناسب ارزش سهام و میزان واریزی که هر یک از مشمولان داشته اند، سود سهام آنها محاسبه می شود.

کم و کیف پرداخت سود سهام عدالت

دوشنبه هفته جاری بود که حسن روحانی، رئیس جمهور با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی، خبر خوش واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد و به مشمولان این وعده را داد که این سود را به حساب آنها واریز کند؛ اما به دلیل اینکه هنوز برخی شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت مهلت قانونی برای واریز سود خود را به حساب سازمان خصوصی سازی دارند، تنها بخشی از این پول به حساب این سازمان واریز شده است.

آنگونه که میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی می گوید:مجموع سود شرکتهای سهام عدالت 4200 میلیارد تومان بوده که از این رقم 400 میلیارد تومان صرف افزایش سرمایه و 3800 میلیارد تومان آن به عنوان سود به حساب مشمولان واریز خواهد شد؛ اما تاکنون شرکتها تنها 1200 میلیارد تومان از 3800 میلیارد تومان سود را واریز کرده اند و قرار است که مابقی را تا پایان سال واریز نمایند؛ بر این اساس اکنون سازمان خصوصی سازی تنها یک سوم سود هر یک از مشمولان را به حساب آنها واریز خواهد کرد و دوسوم مابقی، تا پایان سال به حساب 34 میلیون نفر از مشمولان این طرح، واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت به حساب بانکها واریز شد

جعفر سبحانی گفت:از روز گذشته که پرداخت سود سهام عدالت آغاز شده است، سازمان خصوصی سازی مجموع 1200 میلیارد تومان را به حساب بانکها واریز کرده تا به تمامی 34 میلیون نفر مشمول این طرح، سود سهام عدالت را بپردازند.

مشاور سازمان خصوصی سازی افزود:تعداد بانکهای مشارکت کننده در این طرح زیاد هستند؛ ولی در عین حال برای بسیاری از مشمولان دریافت سود، پیامک واریز ارسال شده و عملیات پرداخت سود آغاز شده است.

وی تصریح کرد:اکنون بانکها به تدریج در حال واریز سود سهام عدالت برای مشتریان خود هستند و ظرف دیروز و امروز همه مشمولان سود خود را دریافت خواهند کرد.

افرادی که تاکنون کدشبا اعلام نکرده اند، چه کنند؟

پوری حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که کد شبا هنوز نداده اند و علاقمند هستند سود دریافت کنند، چه زمانی می توانند از سود بهره مند شوند، اظهار داشت:عده ای از روز گذشته که واریز سود وارد مرحله عملیاتی شده، وارد سامانه سهام عدالت می شوند که کدشبا بدهند؛ همچنان سامانه باز است و امکان ارایه کد شبا وجود دارد و مردم از این بابت نگران نباشند.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود:هر یک از مشمولان طرح سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت کد شبای خود نشده اند، می توانند به سامانه سهام عدالت که بر روی سایت سازمان خصوصی سازی تعبیه شده است، مراجعه کرده و کد شبای خود را وارد نمایند؛ در این میان به محض اینکه سامانه کدشبا را دریافت کند، راستی آزمایی شروع شده و این کد شبا با بانک صادرکننده کارت بانکی چک می شود؛ بنابراین اگر کد شبا درست باشد، سود سهام عدالت برای آنها واریز می شود و اگر خطا داشته باشد، مجدد با مشمول چک شده و از او کد شبای صحیح خواسته می شود. در این مرحله نیز جای نگرانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت:در مجموع یک تا دو هفته زمان لازم است که این چک و راستی آزمایی صورت گرفته و سود سهام به حساب مشمولانی که به تازگی کدشبا وارد کرده اند واریز شود.

منبع:نمناک

چه قدر بخوریم تا چاق نشویم (قسمت اول- کالری برنج) - گوناگون

جشن تولد ۶۰سالگی پیرترین گوریل دنیا! - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا