-
» فناوری » سمت این ماشینا نرید-فناوری

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۷:۲۴

 کد خبر: 33524
 32 بازدید
 دیدگاه‌ها برای سمت این ماشینا نرید-فناوری بسته هستند

سمت این ماشینا نرید-فناوری

قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به ۵۰ میلیون ‌تومان هم می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا پرهیز از خرید بهترین کار ممکن باشد فرادید| شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و […]

سمت این ماشینا نرید-فناوری

قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به ۵۰ میلیون ‌تومان هم می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا پرهیز از خرید بهترین کار ممکن باشد

فرادید| شرایط بازار ایران به گونه‌ای است
که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف
بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و
سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب
واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با
دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از
مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و
ستد شده می‌پذیرند.

به گزارش هفت صبح، اخیرا نیز قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات
وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به ۵۰ میلیون ‌تومان هم
می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا در این گزارش درباره هفت مدل خودروی
وارداتی و تولید داخل که دچار نوسانات قیمتی شدید هستند توضیحاتی ارائه کنیم.
توصیه هفت صبح نخریدن این هفت خودرو نیست، تامل برای بازگشت قیمت هر این مدل ها به
کانال واقعی خود است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهرماه که ماجرای ورادات
خودرو و بازگشایی ثبت سفارش پایان خواهد یافت پس بهترین کار ممکن انتظار تا وصل مجدد سامانه ثبت سفارش و بازگشت شرایط بازار به وضعیتی عادی است.


کیا سورنتو

 

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۲۳۸ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۲۴۰ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۲۸۰ میلیون تومان

درصد تغییر : ۱۶ درصد

سورنتو واقعا خودروی باکیفیت، راحت و مجللی است
اما نه با قیمتی ۳۰۰ میلیون تومانی. این محصول کره‌ای اخیرا و پس از ماجرای قطع
ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بیش از ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و فعلا هم
خیال پایین آمدن ندارد.


هیوندای الانترا

سمت این ماشینا نرید 

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۴۳ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۱۴۵ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۱۶۵ میلیون تومان

درصد تغییر : ۱۳ درصد

در غیاب تویوتا کورولا هر جور که دوست دارد قیمت
می‌زند و از قضا خریدار هم دارد. این خودروی کره‌ای که اخیرا چشم رقبای خود را دور
دیده و به واسطه ورود کرمان موتور به مسئله واردات هیوندای، رشد تقاضای بالایی را
تجربه کرده در ماه‌ ابتدایی تابستان کمتر از ۱۴۵ میلیون قیمت داشت اما حالا با
بسته شدن سایت ثبت سفارش و ممانعت از ورودش به کشور، بالاتر از مدل کورولا بیش از
۱۶۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


رنو ساندرو استپ‌وی

سمت این ماشینا نرید 

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۵۶ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۶۲ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۶۶ میلیون تومان

درصد تغییر : ۶ درصد

چه کسی فکرش را می‌کرد که محصول ارزان، کم
امکانات و قدیمی رنو در ایران تا این اندازه بتواند موفق ظاهر شود. استپ‌وی این
موفقیت را مدیون تبلیغات گسترده و نیز کیفیت مثال‌زدنی ساخته های رنو است که اخیرا
به شدت مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است. اندکی انتظار برای تحویل نمونه
کارخانه‌ای استپ وی با بهای ۵۶ تا ۵۸ میلیون عاقلانه‌ترین کار برای عاشقان این هاچ‌بک
کراس فرانسوی است.


تویوتا سی-اچ‌آر

سمت این ماشینا نرید 

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۷۹ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۲۰۰ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۲۴۰ میلیون تومان

درصد تغییر : ۲۰ درصد

هیچ چیزی از این بدتر نیست که شما یک خودروی
کوچک، ضعیف و اقتصادی را به دلیل دلال بازی و کمبود عرضه با بهایی بیش از ۲۴۰
میلیون تومان بخرید در حالی که امکانات آن در حد یک سانگ یانگ تیوولی ۱۰۰ میلیون
تومانی است. فعلا خرید سی-اچ‌آر که ظاهر خشن و اسپورتی دارد، اصلا توصیه نمی‌شود.


لکسوس آر.ایکس

سمت این ماشینا نرید

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۴۸۰ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۵۰۰ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۵۸۰ میلیون تومان

درصد تغییر : ۱۶ درصد

خیلی‌ها چشم‌انتظار ورود این کراس‌اوور متوسط و
لوکس ژاپنی بودند و از قضا ورود مجددش به ایران با حواشی بسیاری همراه بود. با
اینکه ابتدا قرار بر قیمت ۴۵۰ میلیون آر.ایکس بود، اما این خودرو در بدو امر با
بهای ۵۰۰ میلیونی به دست مشتریان رسید و حالا با قطع واردات خودرو، تا ۵۸۰ میلیون
تومان نیز خرید و فروش می‌شود.


سئات لئون اف‌آر

سمت این ماشینا نرید 

قیمت کارخانه قبل از نوسان :۱۵۴ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :۱۵۵ میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :۱۷۵ میلیون تومان

درصد تغییر : ۱۲ درصد

جدیدترین هاچ‌بک اروپایی بازار ایران گرچه فعلا
برای عموم ناشناخته است اما رشد قیمت بالایی را اخیرا تجربه کرده که معلول شرایط
فعلی واردات است و به نظر می‌رسد با رفع موانع موجود، قیمت این خودرو به کانال ۱۶۰
میلیون برگردد. لئون اف‌آر محصولی اسپانیایی است که از تکنولوژی آئودی آلمان سود
برده و کیفیت ساخت مناسبی دارد اما فعلا خرید آن با این میزان رشد قیمت بازار به
صلاح نیست.


هیوندای سوناتا هیبرید جی‌ال‌اس+

 سمت این ماشینا نرید

قیمت فعلی کارخانه:۱۷۵ میلیون تومان

قیمت بازار قبل از عرضه مدل ۲۰۱۸ :۱۶۸ میلیون
تومان

قیمت مدل ۲۰۱۸ :۲۰۰ میلیون تومان

درصد تغییر : ۱۴ درصد

قضیه این یکی کمی فرق می‌کند. ورود مدل‌های ۲۰۱۸
باعث می‌شود تا خودرو حتی بدون اینکه تغییری در بخش ظاهری یا فنی داشته باشد، رشد
قیمت را تجربه کرده و بیش از بهای واقعی به فروش برسد. با اندکی صبر می‌توان مدل‌های
هیبریدی سوناتا را در بازار به قیمت بسیار کمتر از بهای کارخانه خرید. سوناتا
هیبرید خودروی خوبی است و می‌تواند تا حدی خلا کمری هیبرید را در بازار ایران پر
کند.

منبع : فرادید


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : فناوری

دیدگاه بسته شده است.