» گوناگون » زشت ترین رینگ خودرو های سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۸:۲۸

 کد خبر: 77152
 8169 بازدید

زشت ترین رینگ خودرو های سال ۲۰۱۸

زشت ترین رینگ خودرو های سال ۲۰۱۸
گاهی خودروسازان چرخ هایی و رینگ هایی را طراحی و می سازند که شما عاشقشان می شوید و اصلاً تمایلی به تغییر آن ندارید. اما این موضوع گاهی برعکس هم خواهد شد. اینک قصد داریم به بررسی زشت ترین رینگ هایی که روی بعضی از خودروهای کارخانه ای ۲۰۱۸ ارائه شده، بپردازیم.
زشت ترین رینگ
به نقل از “اتوگاید”، این فهرست با تجمیع سلیقه کارشناسان این پایگاه خودرویی انتخاب شده و می تواند در نقطه مقابل نظرات شما واقع شود. بنابراین می توانید نظرات خود را در این خصوص ارائه دهید.

تسلا مدل ۳، ایروویل ۱۸ اینچی

رینگ های این خودرو مانند ستاره دریایی است، از طرفی جنس چرخ ها ظاهری کسل کننده به خودرو می دهد که در زیر این شاسی ناراحت کننده محسوب می شود.
  رینگ

زشت ترین رینگ ها در چرخ خودروهای ۲۰۱۸

ب ام و i3- بیس ویل ۱۹ اینچی

هیچ کدوم از ب ام و های i3 چندان جذاب نیستند. وجود رینگ و چرخ هایی در زنگ نقره ای و طراحی ویژه رینگ ها نیز نتوانسته در این خودروها کاری اساسی پیش برده و به بهبود ظاهری آن کمک کند. از نگاه کارشناسی این چرخ ها به خودرو ظاهری محافظه کارانه بخشیده و در زشت نشان دادن آن بیشتر موثر است.
بی ام و i3

رینگ زشت بی ام و i3_بیس ویل ۱۹ اینچی

چرخ های ۱۸ اینچی شورلت مالیبو

نگاه به نمای جانبی خودرو تنها امری رضایتمندانه نیست. این اتومبیل از طرفی کاملا تهاجمی و از نگاهی دیگر کاملا محافظانه کارانه به نظر می رسد. از طرفی این اطمینان وجود ندارد که خریداران مالیبو از ظاهر اسپورت چرخ های آن رضایت کامل داشته باشند.
شورلت مالیبو

چرخ های ۱۸ اینچی بد فرم شورلت مالیبو

کیا سول ev با چرخ های ۱۶ اینچی

این چرخ ها کاملا ایرودینامیک طراحی شده اند و زیبایی در آنها چندان مد نظر نبوده است. چرخ های خودرو به عدم جذابیت آن کمک بیشتری می کنند و نشاط و شادابی را از کل مجموعه خودرو گرفته اند.
   کیا سول ev

 رینگ های نامناسب کیا سول ev با چرخ های ۱۶ اینچی

شورلت کامارو – بیس ویل ۱۸ اینچی

این چرخ های ساده و بنیادی در بسیاری از خودروهای کامارو دیده شده اند و همچنان زشت و بی ثمر به چشم می آیند.
منبع:نمناک
شورلت کامارو

رینگ های زشت و بد فرم شورلت کامارو – بیس ویل ۱۸ اینچی

تاثیر رینگ اسپرت روی عملکرد خودرو

رینگ اسپرت نخستین ایده یک ماشین باز برای اسپرت تر و جذاب تر کردن خودرو است. می توان گفت، بستن یک دست رینگ زیبا با تایرهای پهن اسپرت زیر گل گیرهای یک ماشین، آرزوی بسیاری از جوانان است! علاقه مندان به این کار برای تحقق رویاهایشان سری به یک فروشگاه رینگ و لاستیک می زنند و با نگاهی به رینگ های پهن و بزرگ موجود در فروشگاه بر اساس سلیقه خودشان، یک رینگ متناسب با رنگ و چهره ماشین انتخاب میکنند و فورا آ نها را به جای رینگ های استاندارد قرار می دهند.
مرحله بعدی، زدن یک “تیک آف ” جلوی فروشگاه است و خودرو با شتاب در خیابان به راه می افتد.مساله آن جا آغاز می شود که پس از مدتی، راننده متوجه استهلاک تایر، سروصدای اتاق و سیستم تعلیق و جلوبندی، عدم فرمان پذیری، کاسته شدن از شتاب ماشین و افزایش مصرف سوخت می شود، در حالی که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.
همچنین بخوانید : دانستنی های جالب و کاربردی خودرو
 رینگ اسپرت

جذاب کردن خودرو با استفاده از از رینگ اسپرت

داستان آلیاژ
کارخانه های خودروسازی عموما به طور استاندارد، رینگ های فولادی روی خودرو نصب می کنند، لیکن دسته ای از خودروسازان که تولیدکننده ابرخودروها هستند، یا مدلی اسپرت روانه بازار می کنند از رینگ هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم استفاده می کنند.
کاربرد فلز آلومینیوم به دلیل سبکی، نمای خاص و شکل پذیری، انتخاب نخست هر خودروساز یا تیونر برای رینگ است، اما انواع آلیاژی دارای استحکام، دوام و قوام لازم برای مقابله با تنش های واردشده به رینگ در سرعت های بالا هستند. رینگ آلومینیومی غیرآلیاژی می تواند خطراتی به ویژه در سوانح به همراه داشته باشد.
البته رینگ هایی از جنس الیاف کربن و منیزیم نیز در ابرخودروها به کار می روند که دارای سبکی واستحکام بیشتری هستند و البته گران قیمتند. برخی از تیونرها هم رینگ های آلیاژی خود را با الیاف کربن تقویت می کنند.
رینگ ها در انواع یک تکه و چندتکه طراحی، ریخته گری و ماشین کاری و تولید می شوند که اگر تحت نشان معروفی ساخته شده باشند تفاوتی بین آنها وجود ندارد. در صورت تولید کم کیفیت ممکن است رینگ چندتکه خوب مونتاژ نشده باشد و موجب خطراتی برای راننده شود.
انتخاب رینگ خودرو
اندازه استاندارد رینگ، همان است که سازنده روی خودرو نصب کرده است. معمولا فروشندگان رینگ، استفاده از رینگ بیش از یک یا نهایتا، دو سایز بالاتر از سایز استاندارد را به مشتری پیشنهاد نمی کنند، اما هستند علاقه مندانی که مایلند مثلا روی خودروی پراید (دارای رینگ سایز ۱۳ ) رینگ سایز ۱۸ بیندازند!
ابعاد استاندارد رینگ یا قطر آن(به واحد اینچ) در دفترچه هر خودرو آمده اما با نگاهی به تایرها نیز می توان آن را دریافت. اگر فرض کنید روی تایر نوشته شده ۱۸۵ – ۶۵R16 بدین معناست که شما با یک تایر رادیال ( R) سایز ۱۶ که روی یک رینگ به قطر۱۶ اینچ نصب شده روبه رو هستید.
عدد ۱۸۵ هم نشانگر پهنای لاستیک است. انتخاب رینگ آلیاژی اسپرت یک سایز بالاتر با تایر پهن متناسب با آن که حتما دارای عاج با طراحی مناسب باشد علاوه بر زیبایی، به دلیل سطح اصطکاک وچسبندگی بهتر تایر به زمین، می تواند سرپیچ ها فرمان پذیری خودرو و تاحدودی شتاب آن و البته مصرف سوختش را افزایش دهد و در ازای آن خط ترمز را کوتاه تر کند.
اگر اندازه بالاتری انتخاب کنید سبب فشارآمدن به همه اجزای ماشین از جمله سیستم تعلیق، تایرها، رینگ و سایر اجزای خودرو خواهد شد. در کل، این کار به دلیل هزینه های زیاد و نیزاستهلاک بیش تر فقط برای مسابقات توصیه می شود و نه برای استفاده درون شهری.
رینگ

اندازه استاندارد رینگ و انتخاب رینگ مناسب

شتاب و سرعت خودرو
تصور عامه این است که رینگ و تایر با ابعاد بالاتر می تواند شتاب و سرعت خودرو را افزایش دهد، در حالیکه ارتقای رینگ بیش از یک سایز، گاه می تواند اثر معکوس داشته باشد. اگر اندازه غیراستاندارد و بیش از حد بزرگی برای رینگ و تایرها انتخاب کنید و تایرها آج مناسبی هم نداشته باشند، از شتاب و سرعت خودروکاسته خواهد شد و مصرف سوخت و آلایندگی آن افزایش خواهد یافت.
حالا فکر کنید به جای سطح صاف پیست مسابقه قرار است با تایرهای پهن و کم ارتفاع توی خیابان های پردست انداز حرکت کنید؛ در این جا باید با راحتی و نرمی خودرویتان وداع کنید. راه مقابله با این معضل نزد تیونرها، افزایش قدرت موتور، نصب مبدل کاتالیزوری اسپرت روی اگزوز و نیز اجزای کمکی روی سیستم تعلیق است.
شتاب خودرو

تاثیر رینگ و تایر بر افزایش سرعت خودرو

اگر در درستی مطالب گفته شده شک دارید، توجه شما را به نتایج یک آزمون که توسط یک نشریه معتبر غربی صورت گرفته جلب می کنیم:متخصصان “کار اند درایور ” روی یک دستگاه فولکس واگن گلف ۲۰۱۰ با موتور ۲۵۰۰ سی سی دارای رینگ استاندارد ۱۵ اینچی با تایرهای سایز ۱۹۵ انواع رینگ های ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ و ۱۹ اینچی را قرار دادند و در نتیجه، شتاب کاهشی افت (با رینگ و تایر ۱۹ اینچی، شتاب ۰٫۳ ثانیه کندتر از نوع ۱۵ اینچی بود)، خط ترمز کمی کوتاه تر شد و مصرف سوخت هم بالاتر رفت.باز هم تصمیم با شماست.  

برچسب ها : , , ,
دسته بندی : گوناگون
ن
Bilit Arzan Bilit Kish
ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.